El màrqueting del software lliure.

Què és el software lliure?

Bé, en aquestes hores suposo que a tothom li deu de sonar de què va això del Software Lliure o, com es diu per aquí: programari lliure. Estem parlat de programes que no cal comprar. Aquesta, crec jo, que seria la definició més entenedora per a qui no li cal entendre de llicències sinó de si cal o no pagar per utilitzar un programa.

I doncs, per què “màrqueting” i programari lliure? Doncs per evitar definicions tan desastroses com la següent, en que una persona demanava ajuda a uns “experts” fent-los la pregunta de què era el programari aquest; la resposta de l’expert.

“El programari lliure son un grup de programes molt potents desenvolupats per voluntaris que no cobren per treballar, son programes fets per grups de persones a casa seva”

Amb una definició d’aquesta mena no anem enlloc. Com pretenem que el programari lliure arribi a les nostres llars amb una “inseguretat” com la que ens fa arribar l’expresió: “… desenvolupats per voluntaris…”? No home, no, hem de ser una mica més vius.

No hi ha dubte que el programari lliure és potentíssim. Molt més ràpid que el de pagament (el Windows de Microsoft, per exemple) i infinitament més segur, tan segur que no hi ha ni virus per aquests sistemes.

És gratuït, no obstant això, disposa d’una suite ofimàtic que no ha de envejar res al Word, Access o Excel. Corrector ortogràfic en Català o en qualsevol llengua incorporat a TOTS ELS PROGRAMES (fins i tot al messenger, bé, al seu equivalent) Aquesta és la manera correcta de promocionar aquest programari tan útil i bo, no pas parlant de com s’ha desenvolupat.

Bé, només era un apunt.

Salutacions

§ 2 Responses to El màrqueting del software lliure."

  • Albert ha dit:

    Absolutament d’acord. Perquè, a més, això de “desenvolupats per voluntaris que no cobren per treballar” pot ser absolutament fals en molts casos. Tota la gent que hi ha darrera del desenvolupament d’Ubuntu, per exemple, sí que cobra. Pentaho -no sé si us sonarà- és un creixent software de Business Intelligence de codi lliure. I té darrera una corporació que permet que sigui lliure i gratuït, però no només està desenvolupat per alguns dels millors professionals en l’àrea en qüestió sinó que, com és evident, cobren i molt.
    PD. Ja sabem que el màrqueting màrqueting és… i que la seva frontera amb la mentida lleu és prima prima. Però siguem realistes… a dia d’avui la suite ofimàtica lliure pot més o menys competir amb Word i Excel, però està encara a anys llum de la versatilitat d’Access. Altra cosa és si comparem amb altres eines lliures (p.ex. PHP+MySQL) amb les que podem gestionar aplicacions de bases de dades. Però l’eina específica que va dins la suite de moment encara està molt per sota del nivell esperat.

  • Alex Galletero Quer ha dit:

    Doncs sí, és cert. Encara hi ha alguna diferència entre la suite ofimàtica de microsoft i la de programari lliure, però son diferències que s’aniran polint amb el temps i l’ús. Precisament per això és important:
    a) Informar què és el software lliure.
    b) Quins beneficis obtenim en el seu ús.
    El problema és que tothom té un amic informàtic que li pot instal·lar el windows gratuïtament o qualsevol altre programa i, en certa manera, aquesta disponibilitat gratuïta de software de pagament afavoreix a Microsoft, ja que s’assegura usuaris als que farà mandra canviar a un nou sistema, per revolucionari o bo que sigui.
    Salutacions,
    alex

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

What's this?

You are currently reading El màrqueting del software lliure. at Quatre Coses.

meta