Tecnologia i aprenentatge (II) -l’escola-

L’altre dia llegia en un blog educatiu (d’un mestre d’ESO, crec) algunes objeccions sobre la utilitat d’un curs de WordPress. WordPress, si no ho sabíeu, és el programa que et permet tenir un blog, per exemple, això que esteu llegint, el menu de la dreta, les capçaleres dels articles, estan fets amb WordPress. És, resumint, una eina que ens permet comunicar i difondre continguts.
L’objecció del professional en qüestió sobre la utilitat de l’eina (i dels blogs en general) vessava sobre si el fet que els alumnes tinguin accés als blogs a l’escola (un blog interescolar, a banda dels que puguin tenir personalment) afavoriria d’alguna manera l’aprenentatge del alumne. Jo no soc educador, però crec que sí. Indubtablement.
Deixant de banda les contres, els pros crec que paguen la pena, jo veig, entre altres, els següents:

  • Augment de la capacitat de redacció en ser conscient lalumne que allò podria ser llegit per professors o altres alumnes.
  • Augment de lautoconsciència (creixement personal) en fer-ser diferent al tenir una cosa diferent i seva. Aquest fet -l’enformiment personal, crec, motivaria més lalumne per explorar allò que linteressa. Autodidacta en certa mesura.
  • El professorat seria conscient, en tot moment, de la evolució del alumnat, tot i que això requeriria cert temps per observar el blogs dels alumnes.
  • Els pares podrien fer un seguiment més acurat de la evolució i inquietuds de lalumne.

Hi ha moltes maneres de plantejar la introducció del blog en laula i una delles podria ser en forma deina que lescola dona a tot alumne en començar un nou curs. Lescola podria preparar un blog, una pàgina senzilla, per cada alumne i assignar-li en començar el curs, a partir daquí, les possibilitats son moltes.
Salutacions,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

What's this?

You are currently reading Tecnologia i aprenentatge (II) -l’escola- at .

meta